S čím se obracet na oblastní manažerku?
S čím se obracet na vedoucí školičky?
Do školičky přijímáme chodící děti od 1,5 roku do 4 let.
Děti jsou ve dvou věkově různých třídách, kde se od sebe vzájemně učí respektu, toleranci i nápomocnosti. Pro skupinky tvoříme různé aktivity úměrně jejich věku a potřebám. S dětmi pracujeme individuálně, to nám dovoluje menší počet dětí – na 6 dětí jsou u nás až dvě tety.
Naše školička vznikla díky lidem ze Sto skupin, kteří se snaží zlepšit předškolní vzdělávání v Česku a věří, že péče o nejmenší, o naši budoucí generaci, jde dělat lépe.
S dětmi jednáme s respektem – jako se sobě rovnými, nepoužíváme autoritativní formu komunikace, ale jdeme příkladem a vysvětlujeme. Všichni z pedagogického týmu děti milují a v jejich vzdělávání nachází smysl života, to tvoří unikání prostředí založené na důvěře mezi dětmi, rodiči a školičkou.
Více si o našich hodnotách můžete přečíst tady.
Ano. Zápis máme otevřený celoročně a fungujeme i během letních měsíců.
Když jsem promýšleli koncept ideální školičky pro děti, mysleli jsme při tom také na rodiče. Přejeme si, aby rodiče měli snažší návrat do práce nebo více času na sebe, ale neměli výčitky. Nesnažíme se nahradit maminku ani tatínka, to nejde, ale chceme dětem ukázat, že v jejich světě může existovat další místo, kde se mohou cítit bezpečně, milovaně a užívat si v partě kamarádů nová dobrodružství i bez přítomnosti rodičů.
Na každý týden chystáme jednotné téma s konkrétními aktivitami odrážející roční dobu, aktuální dění, věk dětí i podporu v jejich všestranném vývoji. Více si o harmonogramu dne můžete přečíst tady. A týdenní plány zase na našem Facebooku.
Aktivity skládáme z běžných a z těch méně všedních. Obecně nám záleží na tom, aby děti vnímaly věci v souvislostech. Pokud se například bavíme o rostlinkách ve smyslu týdenního téma, rádi zapojíme kromě teorie, hry a kreativního tvoření i sázení květinek na zahrádce, dodáme kontext míst na světě, kde mohou jaké rostlinky přirozeně žít a proč.